Med kurs mot eliten

For å bli avlsokse for NRF og Geno, må kalven passere et nåløye. Vi har fulgt 12391 Laupen fra kalv til eliteokse, og nå er det Laupen-avkom i kyr over hele landet. Det hadde ikke vært mulig uten sædruta!
Det er mulig å redusere drivstofforbruket i grasproduksjonen med i størrelsesorden 20 prosent med enkle grep. Kjør med rett dekkstrykk, bruk ECO-PTO, slip alle kniver og still inn maskina optimalt.
ndel av kostnadene. Det er mulig å spare betydelig mengder drivstoff på gården med relativt enkle grep, uten store investeringer, eller at det påvirker effektiviteten på arbeidet.
Drivstofforbruket i en traktor er knyttet til tre hovedfaktorer. Motorbelastning, vedlikehold og innstilling av maskiner, og god kjøreteknikk.
Les hele artikkelen fra Buskap 3i 2023 HER
For å bli avlsokse for NRF og Geno, må kalven passere et nåløye. Vi har fulgt 12391 Laupen fra kalv til eliteokse, og nå er det Laupen-avkom i kyr over hele landet. Det hadde ikke vært mulig uten sædruta!
– Vi blir ikke rike, men vi har det godt!
Fôrmais kan gi store avlinger, lavere produksjonskostnader og et godt, smakelig og næringsrikt fôr som kan øke grovfôropptaket.Ingress
Med de nye gule øremerkene og innsending med tankbil er det mulig å få GS analyseresultat allerede da kvigekalven bare er to uker gammel.
Denne gangen har vi valgt oss ut 12415 NR Ulheim og 12421 NR Sjursplassen-ET. Disse er blant «vinnerne» i Geno avlsplan da vi ser at begge oksene har høye prognoser og forventes mye brukt framover våren. De er begge distribuert regionalt, og vil bli lansert over hele landet fra mars